آبشار خلانگ لن تایلند | طبیعتی زیبا در کنار بانکوک
نوشته شده توسط : badsa

معرفی آبشار خلانگ لن تایلند

در کشور تایلند آبشارهای بسیاری به چشم می خورند و گردشگران بسیاری را به خود جذب میکند. در این مطلب شما را میخواهیم با آبشار خلانگ لن تایلند آشنا کنیم.

خلانگ لن آبشاری با ارتفاعی نزدیک به ۱۰۰ متر است و در دل طبیعتی جذاب قرار گرفته و یکی از زیباترین آبشارهای کشور تایلند میباشد که در فضایی بکر و دور از شلوغی قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار باید چند ساعتی از بانکوک فاصله بگیرید و به دل طبیعت پارک ملی زیبایی به همین نام پا بگذارید.

 

تصویری از آبشار خلانگ لن تایلندتصویری از آبشار خلانگ لن تایلند

 

قسمت خوب ماجرای این آبشار جذاب و دلفریب، همیشگی بودنش است، به گونه ای که فرقی نمی کند چه زمانی از سال پا به دل طبیعت بگذاری، آبشار خلانگ لن با ابهت و قدرت همیشگی بر روی پهنه سبز پارک ملی جار میباشد. خوب است بدانید آب آبشار خلانگ لن از چند جریان مختلف تأمین می شود که سرچشمه آن از رشته کوه های خلانگ سوانگ ماک می باشد و در نهایت رود پینگ را تشکیل می دهند.

طبیعت اطراف آبشار خلانگ لن تایلند

 

تصویری زیبا از آبشار خلانگ لن تایلند; 

تصویری زیبا از آبشار خلانگ لن تایلند

 

در کنار جذابیت های آبشار خلانگ لن، نمی توان از بکری منظره و طبیعت اطرافش صرف نظر کرد. از آن جا که این آبشار، فاصله ای چند ساعتی با پایتخت تایلند دارد، گردشگران کم تری را در اطراف آبشار خواهید دید و در نتیجه فرصتش را دارید تا طبیعت ناب این کشور سرسبز و منحصر به فرد را با تمام وجود لمس کنید.

فعالیت و تفریحات اطراف آبشار خلانگ لن

در اطراف آبشار زیبای خلانگ لن امکانات تفریحی چندانی به چشم نمی خورد اما هنوز هم درهای خوش گذرانی و لذت از طبیعت بکر به روی شما باز است و می توانید با فعالیت در این فضا لحظات بیاد ماندنی را در ذهن خود ثبت کنید. از جمله این فعالیت ها :

۱_ آب تنی و آب بازی

 

شنا در کنار آبشار خلانگ لن تایلند; 

شنا در کنار آبشار خلانگ لن تایلند

سقوط ۱۰۰ متری حجم عظیمی از آب را تصور کنید. حالا شما درست در چند قدمی آبشار خلانگ لن هستید و اگر کمی شجاع باشید و یا دلتان یک آب تنی درست و حسابی بخواهد، می توانید به زیر آبشار بروید و بدن خود را زیر قطرات سهمگین آب قرار دهید. البته از آن جا که آب خلانگ لن بسیار خنک است، آب تنی را تنها برای فصل گرم و روزهای داغ توصیه می کنیم.

۲_ پیاده روی و طبیعت گردی

وقتی طبیعت را برای خوش گذرانی انتخاب می کنید ، یکی از فعالیت های بینظیر در این مکان که بیش از هر چیز دیگری باید دوستش داشته باشید، پیاده روی است. برای رسیدن به آبشار خلانگ لن از میان فضای دلربای پارک ملی می گذرید و وقتی به نزدیکی آبشار رسیدید، هنوز هم مسیری برای گشت و گذار پیش روی شماست. در دو طرف آبشار خلانگ لن به وضوح مسیرهای پاکوب و پیاده روی به چشم می خورند که می توانید با استفاده از آن ها خود را به آبشار نزدیک تر کنید.

پیاده روی در کنار آبشار خلانگ لن تایلند; 

پیاده روی در کنار آبشار خلانگ لن تایلند

اول سمت راست را انتخاب می کنید و حالا این قدر به آبشار نزدیک شده اید که قطرات آب را روی سر و صورتتان حس می کنید و شاهد سقوط شکوهمند خلانگ لن بر روی تخته سنگ های بستر خواهید بود.

اما اگر سمت چپ را انتخاب کنید و ادامه دهید، از روی پلی خواهید گذشت، درختان را رد می کنید و حالا چشم انداز زیبا و منحصر بفردی از آبشار خلانگ لن خواهید دید که پیش از این قابل مشاهده نبود.تصویری تمام نما از آبشار پیش روی شماست که نظر شما را به خود جلب میکند.

۳_ عکاسی

مگر می شود طبیعت گردی را انتخاب کرد و بی خیال ثبت این مناظر زیبا شد! دوربین تان را بردارید و خلانگ لن را از زوایای مختلف و بدیع ثبت کنید.

۴_تماشای آبشار از بالا

تصویر زیبا از آبشار خلانگ لن تایلند; 

تصویر زیبا از آبشار خلانگ لن تایلند;

پس از گردش در اطراف آبشار می توانید تا ورودی خائو هوا چانگ پیاده روی کنید و این بار آبشار را از نقطه ای بلند تماشا کنید. از آبشار تا این نقطه حدود ۲ ساعت پیاده روی خواهید دشت و در نهایت می تواند آبشار خلانگ لن را در پس زمینه ای از کوه های بلند و از ورای درختان ببینید.

امکانات آبشار خلانگ لن تایلند

در صورتی که بخواهید از آبشار خلانگ لن بازدید کنید، اطلاع از امکانات رفاهی موجود در اطراف آبشار حتما به کارتان خواهد آمد:
مرکز بازدید پارک ملی خلانگ لن : این مرکز بازدید درست در نزدیکی آبشار و ابتدای ورودی به پارک ملی خلانگ لن قرار دارد.

تصویری از پارک آبشار خلانگ لن تایلند;تصویری از پارک آبشار خلانگ لن تایلند;

 

  • دستشویی
  •  دوش
  •  سطل آشغال
  •  فروشگاه
  • رستوران

لوازم ضروری در سفر به آبشار خلانگ لن تایلند

  • عینک آفتابی
  • نقشه یا GPS
  • کفش پیاده روی
  • لباس نخی و خنک
  • وعده های غذایی
  •  آب آشامیدنی
  • کوله پشتی
اقامتگاه های اطراف آبشار خلانگ لن تایلند

اگر نمی خواهید به یک بازدید دو تا سه ساعته بسنده کنید و ترجیح می دهید در پارک ملی خلنگ لن و در کنار این آبشار باقی بمانید، گزینه های مختلفی پیش روی شما برای اقامت وجود دارد:

اقامتگاه های آبشار خلانگ لن تایلند;اقامتگاه های آبشار خلانگ لن تایلند;

 

  • کمپ های پارک ملی خلانگ لان
  • کمپینگ
اقامتگاه های نزدیک:

با فاصله دو کیلومتری از آبشار خلانگ لن، چندین اقامتگاه محلی به چشم می خورد که می توانید برای استراحت و خواب روی آن ها حساب کنید. از آن جمله می توان به اقامتگاه های وانالی (วนาลีรีสอร์ท | Wanalee Resort) و وانا (วนารีสอร์ท | Wana Resort) اشاره کرد.

سایر گزینه ها:

تصویر زیبا از آبشار خلانگ لن تایلند

نزدیک ترین شهر به آبشار خلانگ لن، کامفائنگ فت است که فاصله ۵۵ کیلومتری با آبشار دارد. در این شهر تعدادی هتل و اقامتگاه به چشم می خورد که می توانید در آنجا اقامت کنید. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل و اسپای تایلندی پراپیمپالای | Praepimpalai Thai Spa & Resort: هتل ۴ ستاره: از شبی ۸۰۷ بات تایلندی به بالا (از ۹۰ هزار تومان به بالا)
  • هتل فت | Phet Hotel: هتل ۳ ستاره: از شبی ۱۰۰۰ بات تایلندی به بالا (از ۱۱۵ هزار تومان به بالا)
  • اقامتگاه تکنو ریورویو | Techno Riverview Resort: از شبی ۵۰۰ بات تایلندی به بالا (از ۵۸ هزار تومان به بالا)
بهترین زمان برای سفر به آبشار خلانگ لن تایلند
گرم ترین روزهای سال:

گرم ترین روزهای پارک ملی خلانگ لن را در فاصله ماه های مارس تا ژوئن (اسفند تا خرداد) خواهید دید. در این روزها می توانید در زیر آب خنک آبشار آب بازی و آب تنی کرده و برای دقایقی خود را از گرما و رطوبت دور کنید.

 

تصویری از آبشار خلانگ لن تایلند; 

تصویری از آبشار خلانگ لن تایلند;

 

خنک ترین روزهای سال:

همان زور که گفته شد در این سروزمین بر خلاف بسیاری از کشورها زمستان معنایی ندارد و در طی این فصل، تنها هوا خنک تر می شود. فصل خنک پارک ملی خلانگ لن در فاصله ماه های نوامبر تا فوریه (آبان تا بهمن) می باشد.

بارانی ترین روزهای سال:

یکی از ویژگی های بارز سرزمین های گرمسیری مانند تایلند، باران های شدید موسمی است. در طی ماه های جولای تا اکتبر (تیر تا مهر) شاهد بارش های مداوم و سیل آسا خواهید بود و البته در این زمان، شدت ابشار خلانگ لن بیش از هر زمان دیگری می باشد.

تصویری از پاییز آبشار خلانگ لن تایلند; 

تصویری از پاییز آبشار خلانگ لن تایلند;

 

بنابراین بهترین زمان برای انتخاب تور تایلند و سفر به آبشار خلانگ لان را بین ماه های آذر تا فروردین می توان دانست. در این هنگام هوا رطوبت چندانی ندارد و گرمای هوا نیز قابل تحمل است.

چطور به آبشار خلانگ لن تایلند برویم؟

آبشار خلانگ لن از بانکوک، پایتخت کشور تایلند حدودا فاصله ای ۳۶۰ کیلومتری دارد و برای رسیدن به این آبشار می توانید از ماشین شخصی و یا اتوبوس استفاده کنید.

ماشین شخصی: با استفاده از نقشه های آنلاین می توانید مسیر دسترسی به پارک ملی و آبشار خلانگ لن را بیابید.
اتوبوس: کافیست تا اتوبوسی از بانکوک به مقصد شهر کامفائنگ فت (Kamphaeng Phet) سوار شوید. هزینه بلیت این مسیر در حدود ۲۰۰-۵۰۰ بات تایلندی میباشد. پس از آن که به کامفائنگ فت رسیدید با یک سواری کمتر از دو ساعته می توانید خود را به آبشار خلانگ لن برسانید. خوشبختانه مسیر دسترسی به آبشار بسیار ساده است و تا نزدیکی آبشار را می توانید با ماشین و یا هر وسیله نقلیه دیگری طی کنید.

آدرس: تایلند، استان کامفائنگ فت، پارک ملی خلانگ لن

منبع : کارناوال





:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: